torek, 1. marec 2011

Falafel - polpeti iz mlete čičerike in dodatkov

Ja, definitivno ena mojih najljubših jedi. Just love that, :  ) Falafel je sicer arabska jed, pripravljena v nešteto različicah. Osnova je mleta surova čičerika, dodatki, ponavadi pa še peteršilj ali koriander. Sama ga najraje delam s svežim koriandrom, ker pa sem se včeraj na tržnici lepo obrisala pod nosom, sem se spomnila, da imam nadomestek v omari. Ni isto, je pa v redu. Zelooo v redu, kar se okusa tiče. Kupljeno je žal, v azijski trgovini v Avstriji, (zdaj vidite, zakaj jaz tako rada šibnem čez mejo...).

Izredno dobre falafle se da dobit že takoj čez mejo, praktično na vsakem vogalu. Na Naschmarktu na Dunaju so čudoviti, malo pazit, ker lumpi radi dajo štiri sveže, pa dva od prejšnjega dneva... :  ) So pa superb, sploh, če vzameš nekaj, kar ješ na poti, vmes, ko hodiš...

Torej, moja verzija, gre pa takole:

 

FALAFEL

 


250 g namočene čičerike, najbolje take, ki že kali. Jaz sem jo namakala en dan in eno noč, 24 ur torej.

polovica čebule, lahko je rdeča, ni pa nujno

por

2 stroka česna

poper

sol

svež peteršilj

svež koriander, če ga ni, pa imamo radi okus, pač vložen

*naribano korenje, sem dala, ker mi je ostal od solate, ni pa nujno

 

Namočeno čičerko zmeljemo v mešalniku. Če to ni ravno dober blender, bo šlo težko, verjetno bo potrebno večkrat mlet, pa vseeno. Ne zato, ker bi bila pretrda, ampak ker je presuho in se potem prime sten in mikser nima kaj več miksat. Torej, sama sem imela kar nekaj problemov, ko sem doma pripravljala tole, kako naj bi zgledala masa. Zato pofotkam, ker vem, kako težko je, če ne veš. Masi dodamo, čebulo, por, korenje, česen, poper sol in zmiksamo v homogeno zmes, ki ne sme biti premokra. (če je, se odvečno vodo odtisne, ko se dela polpetke). Zmešamo ali zmiksamo s koriandrom, peteršiljem. Z mokro roko oblikujemo polpetke in jih ocvremo v vročem olju ali pa na olju v ponvi. Sama raje delam polpetke v ponvi, se mi zdi bolj enostavno. Pečemo počasi, da se dobro prepečejo.

Falfel se postreže z jogurtovo omako s tahini (sezamovo) pasto, v katero damo po želji, čilije, rdečo papriko, poper, česen... In pa nekvašenim arabskim kruhom in oblilco zelenjave zdraven. Lahko se ga zavije z zelenjavo v palačinko. Polpetke se lahko je same, tople, hladne, vseeno. Jaz sem imela namen delati naan, sem pa včeraj kupila ržen kruh, bo že v redu... :  )


Namočimo čičeriko... ta je kupljena, v trgovini, ne kali, ker so preparirane s sredstvi proti kaljenju...

Pripravimo čebulo, česen, por, malo korenja je...

Zmeljemo v mešalniku, zgleda pa takole...

Ker ni svežega koriandra, tole pride prav, pa še dobro je...

Damo v maso iz čičerike, premešamo... (jaz sem dala dve taki žlici)

Takole zgleda...

Z mokro roko naredimo polpetke in ji popečemo v ponvi, počasi...

Takile so pečeni...

 

Za zdraven pa stročji fižol v solati...

 

Pa brstični ohrovt še popečem...

 


Ni komentarjev:

Objavite komentar