torek, 1. marec 2011

Božična večerja pri nas

Da pa ne ostane samo pri tem, napišem še o tem, kako me vsak december zagrabi peka in načrtovanje jedilnikov za dva posebna večera. Za Božič se bo pri nas predvidoma jedlo, ampak pozor, morda pride do kakih korekcij, slike sledijo potem:

 

Predjed:

Esenski kruh, popečene bruskete

Avokadov namaz, morda kak tahini z rdečimi redkvicami in kaprami

 

 

Včeraj sem se zapeljala po tahini v DM, seveda ga niso imeli, pa še gneča je bila takšna, da... Uh. Odločila sem se, da naredim nekaj v tahini smislu sama doma in namaz je bil res res dober.

NAMAZ IZ SEZAMA IN SUŠENIH PARADIŽNIKOV

Mlet sezam (če me spomin ne vara, se dobi v DM)

v olju vloženi sušeni paradižniki

kisla smetana

parmezan, riban

strok česna

 

 

AVOKADOV NAMAZ

 

avokado (pol zrelega, mehkega avokada)

eno kuhano jajce

sol

poper

čebula (pol majhne)

sok polovice limone

 

 

 

 

Glavna jed:

Pečen zajec v pomarančno medovi omaki, odločam se med kostanjem ali brusnicami za zdraven

Izbrala sem samo pomaranče in med. Šalotka, čebula, por, pomaranče, česen, lovorjev list, maslo, sol. Na koncu sem meso odstavila, pobrala razkuhano zelenjavo in jo s paličnim mešalnikom zmiksala v tekočo omako. Meso sem v suhi ponvi prelila z medom in ga na nizkem ognju glazirala z medom. Na krožniku sem prelila z omako.

 

 

 

Priloga:

Varianta je ocvrta cvetača, ker jo ima Zala neizmerno rada, seveda, prežen krompir, ki je meni dolgočasna klasika, ali pa pire krompir s kakim norim dodatkom, vmešanim noter in gor posut s čim.

 

 

Solata:

Motovilec, rdeč radič s kuhanim fižolom ali jajci, zabeljen z dobrim oljem, morda aromatiziranim kisom.

 

 

Sladica:

Če dobim nekaj dni prej zavidanja vreden ananas, bo naraven sok iz njega, zmiksan v mikserju.

Smoothie iz banan in malin, postrežen v lepih starinskih kozarcih na pecljih

 

Za vsakega mala, presna tortica s kremo, bom delala v modelčkih za muffine. Jih nisem delala, ker je bilo vsega pre-več.

Seveda potica, tokrat zopet neka italijanska verzija, ki se ji reče gubana, gre se pa za nadev, ki je iz mešanih oreščkov, lahko se doda arancine, pinjole... Pa zvije se jo drugeče, jaz nisem dojela sistema, zato sem naredila klasično zvijanje potice, kot jo zavijem vedno, ni za eksperimentirati ravno za Božič...

 

TESTO ZA POTICE (Andrej Goljat)

 

50 dag bele moke

4 dag kvasa

10 dag surovega masla

8 dag sladkorja

3 rumenjaki (sem dala dve celi jajci)

2.5 dl mleka

rum

limonina ali pomarančna lupinica

vanilijev sladkor, aroma po želji

sol

 

 

Nadev:

250 g mletih orehov

250 g mletih mandljev

zavitek pinjol

rum

lupina dveh limon

sladkor

sladka smetana, da se dobi mazav nadev

 

 

 

Piškoti bojo pa doma narejeni orehi. Se vidi, da rada pretiravam s kremo, :  )

OREHI, krasni, krhki, dobri, ker je izdelava malo zahtevnejša, se jih naredi za posebne priložnosti

 

 

400 g moke
10 - 15 dag sladkorja v prahu
1 rumenjak
20 dag mlatih orahov
250 g masla
 3 žlice kakava v prahu

Maso mal pogledat, če je premehka, dat malo moke noter, ker pridejo res zalo krhki... Na 180*c pečt. Ohlajene polovičke damo previdno iz modelčkov, jih ohladimo, in jih nadevamo s kremo.

 

Krema:

200 g bele čokolade
100 ml sladke smetane
malo cimeta
4 - 5 žlic mletih orehov

 

 

 

DEKORACIJA:

 

Angelčki v kozarcih za vlaganje, zaprti. Idejo sem dobila na FB, kozarce imam pa tri, zgolj simbolično, ker smo tudi mi trije v naši mali družinici. Pokrov kozarca sem obvezala s čipko, da je lepše, <3 Kozarci so iz Butlers trgovine, čipko se dobi v pozamentariji, angelčke sem kupila na poti v Innsbruck, pojma nimam, kje.

 

 

 

Kozarci za sladico, takele sem želela že dolgo. Butlers trgovine.

 

Ni komentarjev:

Objavite komentar