torek, 1. marec 2011

Piškoti

Najboljše, da odprem novo temo o piškotih, ha? Ker je tega toliko, da...

 

MARMELADNI ŽEPKI z domačim KISLIM MLEKOM

 

500 g moke

2.5 dl domačega kislega mleka, (mleko iz mlekomata), lahko je navaden jogurt

250 - 300 g masla, lahko kokosove maščobe, lahko mešano. Jaz sem dala pol -pol.

250 - 300 ml dobre marmelade za nadev

mleti sladkor za posip

 

 

Hitro zmešamo v piškotno testo, razvaljamo 3 - 5 mm na debelo, s kozarcem izrežemo kroge, nanje damo malce marmelade in zatisnemo z vilicami. Pečemo na 180*c, dokler na dnu ne porjavijo. Najboljše je kakšnega malo dvignit, da se vidi. Ti piškoti ne porjavijo, ker nimajo sladkorja v sebi, ki bi na temperaturi karameliziral, torej ne čakat, da so vogali rjavi, ker bojo potem trdi. Marmelado damo strogo na sredino, sicer se žepki odpirajo in marmelada med pečenjem steče ven.

 

 

 

VANILIJEVI ROGLJIČKI

 

‎280 g moke (jaz sem jo dala malo več na koncu, ker sem videla, da je masa premastna)
100 g mletih mandljev, (olupljenih, da so beli, Lidl ima take)
70 g sladkorja, pa bi ga lahko za moj okus bilo več
250 masla
100 g sladkorja v prahu
 2 jajci
strok burbonske vanilije, vsebina jasno, : )
*soda bikarbona (jaz bom naslednjič probala brez, sem jo dala cel zavitek, ker se je streslo, pa so se preveč razlezli).
mlet sladkor za posip

Testo sem pustila 24 ur počivat. Oblikuješ rogljičke, pečeš na 180*c in povaljaš v mletem sladkorju.

ARAŠIDOVI PIŠKOTI S ČOKOLADO
‎180 g moke
pol žličke sode bikarbone
125 g masla
100 g rjavega sladkorja (sem dala navaden bel vanilijev cuker, narejen doma)
125 g arašidovega masla
 1 veliko jajce
1 žlička vanilijine esence (jaz je nisem dala)
125 g jedilne čokolade (sem dala malo več, ker sem pobrala ostanke po omarah)

Vse sem zmešala, pustila 24 ur počivat, naredila kroglice in pekla na 180*c.

Recept je prepisan iz knjige: Zlata knjiga - čokolada, založba Meander

MAKOVI ROGLJIČKI Z LIMONO

100 g mletih mandljev
300 g moke
3 žlice mletega maka
naribana lupina dveh limon
200 g masla
100 g sladkorja
ščep soli
rumenjak
mlet sladkor za posip
Iz sestavin zgnetemo testo in ga postavimo za dve uri na hladno ali v hladilnik. Na podlagi oblikujemo rogljičk in jih pečemo na 180*c. Po peki jih malce ohladimo, vendar še tople posujemo z mletim sladkorjem.

 

 
 
 
 
 
 
 
 

KORENČKOVI ŽEPKI Z MARELIČNO MARMELADO
1/2 kg moke
25 dag naribanega svežega korenja
25 dag margarine
1 pecilni prašek
kvalitetna marelična marmelada za nadev
Iz navedenih sestavin vmešamo piškotno testo, ga razvaljamo na 1 cm debelo, s kozarcem izrežemo kroge premera cca 10 cm. Na vsak krog damo žličko kvalitetne marmelade, ga prepognemo in rob zadelamo s pomočjo vilic. Pečemo približno 20 minut na temperaturi 170 stopinj.
MEDENJAKI, mehki
Medenjaki:

V posodi na ognju , mora zavreti, zmešaš:
5 žlic medu
30 dag sladkorja
80 g masla
2 žlici kakava v prahu
začimbe za maedenjake (klinčke, cimet, ingver, kordamom, piment...)

Ohlajeno zmešaš z:
80 dag moke
sodo bikarbono
soljo
3 jajci
2 žlicami ruma

Masa mora biti gosta. Pustimo počivati 24 ur, potem izdelamo medenjake po želji. Pečemo na 180*c.

MANDLJEVI PIŠKOTI
200 g pirine polnozrnete moke
100 - 150 g mletih mandljev
 150 g agavinega sirupa
80 - 100 g masla
2 jajci
sol
vanilijeva esenca
žganje, rum za okus
kokosova moka
suhe brusnice
Zmešaš v maso za piškote, postaviš za kako uro v hladilnik, oblikuješ kroglice, jih povaljaš v kokosovi moki in nanjo daš brusnico. Pečeš pri 180*c.

COOKIES, TANKI IN HRUSTLJAVI, S ČOKOLADO IN MARCIPANOM IN PRIOKUSOM RUMA

OREHI, krasni, krhki, dobri, ker je izdelava malo zahtevnejša, se jih naredi za posebne priložnosti
400 g moke
10 - 15 dag sladkorja v prahu
1 rumenjak
20 dag mlatih orahov
250 g masla
 3 žlice kakava v prahu

Maso mal pogledat, če je premehka, dat malo moke noter, ker pridejo res zalo krhki... Na 180*c pečt. Ohlajene polovičke damo previdno iz modelčkov, jih ohladimo, in jih nadevamo s kremo.

Krema:

200 g bele čokolade
100 ml sladke smetane
malo cimeta
4 - 5 žlic mletih orehov


 

Ni komentarjev:

Objavite komentar